Hipertóniám van és nagy a hasam. Orvos válaszol - Protexin


Orvos válaszol

A legmakacsabb zsír címet egyértelműen a has nyeri. Mindegy, hogy hány órát izzadsz az edzőteremben, hány felülést végzel egy nap, tested középső tájáról csak nem akar leolvadni a zsír. Te is bármit megadnál érte, hogy megtudd az okát?

ajánlások magas vérnyomás esetén 1 fok

A probléma sajnos korántsem csak esztétikai. A has körfogatát az új BMI-nek is nevezik, mivel többet elmond a testalkatról és az általános egészségről, mint a test magasságának és a test súlyának összevetése. A normális testsúlyt jelző BMI tehát korántsem azonosítható az egészséggel. Hogy miért nem kockás a hasad? Íme, a leggyakoribb okok, amiért hiába Hipertóniám van és nagy a hasam jó formában, a makacs hasi zsír mégsem akar eltűnni.

5 ok, amiért nem lapos a hasad, bármennyit is tornázol

Állandóan stresszelsz Amikor stressz ér, a mellékvese azonnal megemeli a kortizol szintjét, amely a sós-édes ételek kívánásával hasi zsírként raktározza el a pluszban bevitt kalóriákat. Ha pedig úgy határozol, ideje ezt megállítani, és fogyókúrára fogod magad, azaz kevesebb kalóriát eszel, mint amennyit elégetsz, biztos lehetsz benne, hogy tested más tájékairól fogsz fogyni, és nem hasról.

presztánsz magas vérnyomás kezelés

Sőt, a kutatások szerint, a normál testsúllyal rendelkező nők, akik hajlamosak az idegeskedésre és a stresszre, is a has tájékán gyűjtik a zsírt. Ha veled is ez a helyzet, itt az ideje, hogy elsajátítsd a leghatásosabb stresszkezelő technikákat.

Ismerkedj meg a zsigeri zsírral! Az elhízás általában nem a vékony embereket érinti, viszont a zsigeri zsírtól való elhízás igen, és kellemetlen problémák forrásává is válhat. Vékonynak mondható testalkatod van, egy kicsi, ám még ruhával takarható pocakkal?

Tudatosítsd, hogy mely helyzetektől leszel ideges és feszült, változtass a reakciódon, vagy tanulj meg nemet mondani. A jóga, a meditáció és az én-idő beiktatása is sokat segíthet.

Csak hasizomgyakorlatokat csinálsz Tudatosítsd azt is, hogyha a hasról van szó, a célzott helyi edzés egyáltalán nem működik.

A hasizomgyakorlatok erősítik a törzs izmait, ami természetesen hatásos, de nem fogják eltűntetni a hason található zsírréteget. A felülések és a plank ráadásul nem égetnek túl sok kalóriát, így kiemelten fontos, hogy az egész testedet megdolgoztasd az egyes edzések alkalmával.

Legyenek a kedvenceid azok a gyakorlatok, amelyek több izomcsoportot dolgoztatnak meg egyszerre. Hasizom pusztító gyakorlat többek között a guggolás, a felhúzás, a thruster és a fekvőtámasz. Minél több izmot aktiválsz az adott feladat során, annál több kalóriát égetsz, és annál laposabb lesz a hasad.

Zsigeri zsír

Sok feldolgozott élelmiszert eszel A hasi elhízás leginkább azokra jellemző, akik sok feldolgozott élelmiszert fogyasztanak. Ezekben ugyanis rengeteg fruktóz található, amit a szervezet másként dolgoz fel, mint a cukor többi formáját.

Természetesen a gyümölcsök is fruktózt tartalmaznak, de ha nem eszed meg egy egész almafa termését, akkor emiatt nem kell aggódnod. A főként fagyasztott készételekben, konzervekben, sós rágcsákban és üdítőkben található magas fruktóztartalmú kukoricaszirup azonban jelentősen felelőssé tehető az elhízásért, különösen hastájékon.

melyik csoport magas vérnyomásban szenved

Valójában nem is zsírszövet, amit látsz Gondolkodtál már azon, lehet nem is zsírszövet van a hasadon? Sokszor valójában krónikus puffadás áll a háttérben.

Étkezz rostdúsan, hogy megfelelően működjön az emésztésed. Egyél sok gyümölcsöt, zöldséget, hüvelyest és teljes kiőrlésű gabonát.

Hasfelmetsző – ezért pocakosodsz!

Kerüld azokat az ételeket, amelyek cukoralkoholt tartalmaznak, mert ezek is kiválthatják a gázosodást. Hipertóniám van és nagy a hasam duzzadt pocakot okozhatja irritábilis bél szindróma, gyomorhurut, gluténérzékenység, laktózérzékenység vagy bármely élelmiszer iránti intolerancia. Ha azt tapasztalod, hogy étkezések után nagyobb a hasad, jobban feszülnek a ruháid, keresd fel háziorvosod, hogy megtudd a kellemetlenség valódi okát.

Nem viszel be elég fehérjét A sikeres fogyás egyik fő kulcsa a fehérje. Különösen fontos azonban, ha hasból szeretnél fogyni.

Orvos válaszol összes kérdés: összes

A kutatások sorra bizonyítják, hogy milyen hatásos a megemelt fehérjebevitel. Egy kanadai kísérlet során 90 nőt vontak be a vizsgálatba, és azt találták, hogy azok, akik magas fehérjetartalmú diétát követtek, kétszer! Ennek oka, hogy a bőséges fehérje fogyasztása arra ösztönzi a szervezetet, hogy izom helyett zsírból adja le a plusz kilókat.

mit csepegtethet magas vérnyomás esetén

Egy átlagos felnőtt embernek naponta testsúlykilogrammonként 1,2 g fehérjére van szüksége, ha pedig a hasi zsírpárnák eltüntetése a cél, akkor ez akár testsúlykilogrammonként 2 g fehérjére is nőhet. Ez egy kalóriás diétánál napi kalóriát jelent fehérjéből. Fontos azonban, hogy ezt a mennyiséget fokozatosan, minden étkezésre egyenletesen elosztva vidd be. Fotó: RF.

milyen gyógyszert szedjen folyamatosan magas vérnyomás ellen